Komunikat informacyjny nr 10 Szkoły Języków Obcych Perfekt z dnia 13.05.2020

 

ZAJĘCIA ON-LINE

  1. Przed rozpoczęciem zajęć zawsze wysyłamy maila z zaproszeniem na zajęcia na ZOOM. Zaproszenie zawiera numer ID spotkania, hasło oraz link, który może służyć do bezpośredniego dołączenia do zajęć.
  2. Po zajęciach zawsze wysyłamy mailem pracę domową oraz datę i godzinę następnego spotkania. Ta zasada będzie już obowiązywała na stałe, nawet po zakończeniu zajęć systemem on-line! Prosimy Uczniów o regularne sprawdzanie maili, dzięki czemu nikt nie zapomni o pracy domowej😊.
  3. Prosimy Uczniów o odpowiednie zachowywanie się w czasie zajęć i odrabianie prac domowych. Bowiem wszystkie ewentualne problemy zgłaszamy Rodzicom niezwłocznie.
  4. Jeżeli Uczeń nie pojawia się na zajęciach, to po kilku minutach dzwonimy do Rodziców z przypomnieniem o zajęciach.
  5. Jeżeli Uczeń zgłasza nam mailem, że będzie nieobecny na danych zajęciach, to zgłoszenie to musi być potwierdzone przez Rodzica lub Opiekuna. Zgłoszenia takie należy wysyłać na adres szkola@sjo-perfekt.pl, a nie na adresy poszczególnych lektorów Perfektu.
  6. Prosimy Uczniów, aby wpisali sobie do komórek poniższe 4 numery telefonów z Perfektu, aby wiedzieli, że to my dzwonimy i aby nie bali się odbierać od nas telefonów.
    telefon 1 - Perfekt 1 509-417-303
    telefon 2 - Perfekt 2 790-462-222
    telefon 3 - Brykolandia 792-861-111
    telefon 4 - Tomek 601-153-155
  7. Prosimy wszystkich Uczniów i Rodziców, aby dzwonili do Perfektu na wskazane numery w takiej właśnie kolejności. Prosimy również, aby na telefon pana Tomka (współwłaściciela Perfektu) dzwonić dopiero wtedy, gdy 3 pierwsze telefony nie są odbierane przez nikogo lub w sprawach, które muszą trafić do właścicieli szkoły lub Brykolandii😊.
  8. Jeśli to technicznie możliwe, zachęcamy Uczniów do włączania kamerek w czasie zajęć. Będzie nam niezmiernie miło widzieć Wasze twarze, a nie tylko patrzeć w czarne okienka. Z włączonymi kamerkami pracuje się zdecydowanie bardziej efektywnie, gdyż widzimy co dana osoba robi, nie musimy wołać do ciemnej przestrzeni "Kasia, jesteś tam?". Widzimy czy jesteście skupieni, weseli czy smutni i czy trzeba Was niezwłocznie pocieszyć😊. Nie tracimy też czasu innych Uczniów, którzy są na wizji i pracują dynamicznie.
  9. Starajmy się wszyscy uśmiechać do kamery, bo w kamerze wygląda się dużo bardziej srogo niż na żywo. Będzie nam wszystkim weselej i łatwiej przetrwać ten trudny czas izolacji!

PRACA NA ZOOM

  1. Regularnie aktualizujcie ZOOMa, który systematycznie poprawia swoją platformę i dodaje nowe funkcje. Najłatwiej jest to zrobić otwierając ZOOM, a wtedy w prawym dolnym rogu monitora wyświetla się mała niebieska kamerka. Klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i rozwijamy pasek zadań. Wybieramy opcję „Check for Updates”, a następnie akceptujemy aktualizację. Jeżeli ZOOM jest aktualny, wówczas pojawi się komunikat „You are up to date”.
  2. Obecnie występuje coraz mniej problemów technicznych z ZOOM, jednakże co trochę pojawiają się jakieś nowe „niespodzianki”. Najczęściej pojawia się problem, że hasło jest nieprawidłowe i nie można się zalogować ani z numerem ID, ani poprzez link. Przyczyny problemów mogą być następujące:
    • Na telefonie jest za mało wolnej pamięci i ZOOM nie ma miejsca, aby prawidłowo się zainstalować. Trzeba wówczas wykasować zbędne filmiki, gry, zdjęcia lub aplikacje.
    • ZOOM zaktualizował się, ale nie wczytał i nie chce się uruchomić. Trzeba odinstalować ZOOM i ponownie zainstalować i ewentualnie zrestartować urządzenie.
    • Programy antywirusowe utrudniają aktualizację lub wręcz blokują uruchomienie ZOOM. Trzeba wówczas wejść w ustawienia programu antywirusowego i zezwolić na instalację ZOOM.
    • Czasem dzieje się tak, że nie działa mikrofon, słuchawki, nie słychać lub widać Ucznia lub lektora. Przyczyną mogą być zmiany w ustawieniach mikrofonu i słuchawek. Po lewej stronie w dolnym rogu okienka ZOOM jest ikona mikrofonu i kamery. Obok nich znajduje się maleńka strzałka do góry, której kliknięcie rozwija nam pasek opcji ustawień audio lub video. Trzeba zaznaczyć odpowiednie urządzenie z dostępnych na tym pasku. Czasem trzeba poczekać kilkadziesiąt sekund aż urządzenie wczyta zmienione ustawienia.
    • Może się zdarzyć, że aplikacja lub gra otworzona wcześniej, ale nieskutecznie zamknięta, lub też pracująca w tle przechwytuje mikrofon lub audio. Trzeba upewnić się, że jest ona zamknięta!
    • Od czasu do czasu warto wyczyścić pliki cookies w swoich przeglądarkach internetowych. Ułatwi to pracę nie tylko samego ZOOMa, ale i innych aplikacji.
  3. PAMIĘTAJCIE o wszelkiej pomocy dostępnej w Perfekcie w czasie zajęć. Jeżeli macie jakiś problem, dzwońcie do na natychmiast.
  4. Na zajęcia zawsze logujcie się wpisując swoje imię i nazwisko, a nie jakieś dziwne nazwy. Wiemy wówczas kto dołącza do zajęć i zapobiegamy włamaniom „intruzów” na nasze zajęcia.
  5. Dla bezpieczeństwa Waszych urządzeń i Waszych danych, nigdy nie klikajcie w linki z nieznanych źródeł lub wyglądające na podejrzane, nawet jeżeli otrzymacie je teoretycznie od ZOOMa. Podejrzane sytuacje zgłaszajcie do biura Perfektu!

EGZAMINY

  1. W ostatnich dwóch tygodniach czerwca 2020 odbędą się, jak co roku, egzaminy końcowe. Nie wiemy jeszcze czy będą wyłącznie on-line, czy w salach w szkole, czy też w formie mieszanej. Będzie to zależało od rozwoju sytuacji. Jednakże szkoła Perfekt przygotowuje się do egzaminów kompleksowo.
  2. Już teraz przekazujemy naszym Uczniom 4 zagadnienia (tematy) i 4 rysunki do egzaminów ustnych. Dzięki temu będziecie mieli równy miesiąc na przygotowanie się do egzaminów ustnych.
  3. O szczegółach dotyczących egzaminów, zakończeń i rozdania certyfikatów będziemy informować Was sukcesywnie i na bieżąco.
  4. Grupy Kids Club pracują do końca czerwca bez egzaminów.

KWESTIE ORGANIZACYJNE NA ROK SZKOLNY 2020/2021

  1. Wszyscy Uczniowie Perfektu otrzymają na maile formularze aktualizacji danych, deklaracje zapisów, cenniki, warunki promocji oraz wszystkie inne niezbędne informacje dotyczące przyszłego roku szkolnego. Będą one również dostępne i możliwe do pobrania na naszej stronie internetowej www.sjo-perfekt.pl.
  2. Skany lub zdjęcia wypełnionych deklaracji zapisów oraz formularzy aktualizacji danych można będzie przesyłać na maila szkola@sjo-perfekt.pl lub dostarczać do biura osobiście. Ponieważ na razie wstęp do szkoły jest ograniczony, osoba która chce coś załatwić w biurze osobiście umawia się telefonicznie na załatwienie sprawy i przychodzi w ustalonym terminie.
  3. Jeżeli Rodzice chcą otrzymywać informacje z Perfektu i prace domowe swojego dziecka na swój email, a nie na email Ucznia, to koniecznie muszą nam dosłać swój osobisty adres mailowy.
  4. W PRZYSZŁYM ROKU SZKOLNYM BĘDZIEMY PROWADZIĆ ZAJĘCIA SYSTEMEM MIESZANYM. Zajęcia będą prowadzone jak wcześniej z Uczniami w salach z możliwością dołączenia do zajęć danej grupy on-line Uczniów nieobecnych lub Uczniów z odległych stron. Dzięki temu ci, którzy nie będą z różnych przyczyn mogli pojawić się w sali zajęć osobiście, będą mogli w pełni korzystać z zajęć on-line. Dostosujemy sale na potrzeby takich zajęć. Co więcej postaramy się zapewnić taką możliwość również w czasie zajęć Perfektu w szkołach podstawowych i innych filiach zamiejscowych.

BRYKOLANDIA I PÓLKOLONIE

  1. Przygotowujemy się do otworzenia Brykolandii i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli wznowić organizację urodzin oraz półkolonii „Letnie Wybryki”. W tym roku, jeśli sytuacja nam pozwoli, zorganizujemy 2 turnusy jeden w lipcu i jeden w sierpniu. Czas zawieszenia funkcjonowania wykorzystujemy na remont i odnawianie Brykolandii oraz jej doposażanie.
  2. O szczegółach dotyczących półkolonii w Brykolandii będziemy informować już wkrótce.


DZIĘKUJEMY WAM ZA DOTYCHCZASOWĄ WSPÓŁPRACĘ
A JEŻELI MACIE POZYTYWNE UWAGI DOTYCZĄCE NASZYCH DZIAŁAŃ
PODZIELCIE SIĘ SWOIM KOMENTARZEM LUB POLUBIENIEM NA NASZYM FACEBOOKU
JEŚLI MACIE JAKIEŚ INNE UWAGI
PROSIMY NAPISZCIE NA ADRES


szkola@sjo-perfekt.pl lub tomek@sjo-perfekt.pl