Komunikat informacyjny nr 10 Szkoły Języków Obcych Perfekt z dnia 13.05.2020
ZAJĘCIA ON-LINE
Przed rozpoczęciem zajęć zawsze wysyłamy maila z zaproszeniem na zajęcia na ZOOM. Zaproszenie zawiera numer ID spotkania, hasło oraz link, który może służyć do bezpośredniego dołączenia do zajęć.
Po zajęciach zawsze wysyłamy mailem pracę domową oraz datę i godzinę następnego spotkania. Ta zasada będzie już obowiązywała na stałe, nawet po zakończeniu zajęć systemem on-line! Prosimy Uczniów o regularne sprawdzanie maili, dzięki czemu nikt nie zapomni o pracy domowej😊.
Prosimy Uczniów o odpowiednie zachowywanie się w czasie zajęć i odrabianie prac domowych. Bowiem wszystkie ewentualne problemy zgłaszamy Rodzicom niezwłocznie.
Jeżeli Uczeń nie pojawia się na zajęciach, to po kilku minutach dzwonimy do Rodziców z przypomnieniem o zajęciach.
Jeżeli Uczeń zgłasza nam mailem, że będzie nieobecny na danych zajęciach, to zgłoszenie to musi być potwierdzone przez Rodzica lub Opiekuna. Zgłoszenia takie należy wysyłać na adres szkola@sjo-perfekt.pl, a nie na adresy poszczególnych lektorów Perfektu.
Prosimy Uczniów, aby wpisali sobie do komórek poniższe 4 numery telefonów z Perfektu, aby wiedzieli, że to my dzwonimy i aby nie bali się odbierać od nas telefonów.
telefon 1 - Perfekt 1 509-417-303
telefon 2 - Perfekt 2 790-462-222
telefon 3 - Brykolandia 792-861-111
telefon 4 - Tomek 601-153-155
Prosimy wszystkich Uczniów i Rodziców, aby dzwonili do Perfektu na wskazane numery w takiej właśnie kolejności. Prosimy również, aby na telefon pana Tomka (współwłaściciela Perfektu) dzwonić dopiero wtedy, gdy 3 pierwsze telefony nie są odbierane przez nikogo lub w sprawach, które muszą trafić do właścicieli szkoły lub Brykolandii😊.
Jeśli to technicznie możliwe, zachęcamy Uczniów do włączania kamerek w czasie zajęć. Będzie nam niezmiernie miło widzieć Wasze twarze, a nie tylko patrzeć w czarne okienka. Z włączonymi kamerkami pracuje się zdecydowanie bardziej efektywnie, gdyż widzimy co dana osoba robi, nie musimy wołać do ciemnej przestrzeni "Kasia, jesteś tam?". Widzimy czy jesteście skupieni, weseli czy smutni i czy trzeba Was niezwłocznie pocieszyć😊. Nie tracimy też czasu innych Uczniów, którzy są na wizji i pracują dynamicznie.
Starajmy się wszyscy uśmiechać do kamery, bo w kamerze wygląda się dużo bardziej srogo niż na żywo. Będzie nam wszystkim weselej i łatwiej przetrwać ten trudny czas izolacji!
PRACA NA ZOOM
Regularnie aktualizujcie ZOOMa, który systematycznie poprawia swoją platformę i dodaje nowe funkcje. Najłatwiej jest to zrobić otwierając ZOOM, a wtedy w prawym dolnym rogu monitora wyświetla się mała niebieska kamerka. Klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i rozwijamy pasek zadań. Wybieramy opcję „Check for Updates”, a następnie akceptujemy aktualizację. Jeżeli ZOOM jest aktualny, wówczas pojawi się komunikat „You are up to date”.
Obecnie występuje coraz mniej problemów technicznych z ZOOM, jednakże co trochę pojawiają się jakieś nowe „niespodzianki”. Najczęściej pojawia się problem, że hasło jest nieprawidłowe i nie można się zalogować ani z numerem ID, ani poprzez link. Przyczyny problemów mogą być następujące:
Na telefonie jest za mało wolnej pamięci i ZOOM nie ma miejsca, aby prawidłowo się zainstalować. Trzeba wówczas wykasować zbędne filmiki, gry, zdjęcia lub aplikacje.
ZOOM zaktualizował się, ale nie wczytał i nie chce się uruchomić. Trzeba odinstalować ZOOM i ponownie zainstalować i ewentualnie zrestartować urządzenie.
Programy antywirusowe utrudniają aktualizację lub wręcz blokują uruchomienie ZOOM. Trzeba wówczas wejść w ustawienia programu antywirusowego i zezwolić na instalację ZOOM.
Czasem dzieje się tak, że nie działa mikrofon, słuchawki, nie słychać lub widać Ucznia lub lektora. Przyczyną mogą być zmiany w ustawieniach mikrofonu i słuchawek. Po lewej stronie w dolnym rogu okienka ZOOM jest ikona mikrofonu i kamery. Obok nich znajduje się maleńka strzałka do góry, której kliknięcie rozwija nam pasek opcji ustawień audio lub video. Trzeba zaznaczyć odpowiednie urządzenie z dostępnych na tym pasku. Czasem trzeba poczekać kilkadziesiąt sekund aż urządzenie wczyta zmienione ustawienia.
Może się zdarzyć, że aplikacja lub gra otworzona wcześniej, ale nieskutecznie zamknięta, lub też pracująca w tle przechwytuje mikrofon lub audio. Trzeba upewnić się, że jest ona zamknięta!
Od czasu do czasu warto wyczyścić pliki cookies w swoich przeglądarkach internetowych. Ułatwi to pracę nie tylko samego ZOOMa, ale i innych aplikacji.
PAMIĘTAJCIE o wszelkiej pomocy dostępnej w Perfekcie w czasie zajęć. Jeżeli macie jakiś problem, dzwońcie do na natychmiast.
Na zajęcia zawsze logujcie się wpisując swoje imię i nazwisko, a nie jakieś dziwne nazwy. Wiemy wówczas kto dołącza do zajęć i zapobiegamy włamaniom „intruzów” na nasze zajęcia.
Dla bezpieczeństwa Waszych urządzeń i Waszych danych, nigdy nie klikajcie w linki z nieznanych źródeł lub wyglądające na podejrzane, nawet jeżeli otrzymacie je teoretycznie od ZOOMa. Podejrzane sytuacje zgłaszajcie do biura Perfektu!
EGZAMINY
W ostatnich dwóch tygodniach czerwca 2020 odbędą się, jak co roku, egzaminy końcowe. Nie wiemy jeszcze czy będą wyłącznie on-line, czy w salach w szkole, czy też w formie mieszanej. Będzie to zależało od rozwoju sytuacji. Jednakże szkoła Perfekt przygotowuje się do egzaminów kompleksowo.
Już teraz przekazujemy naszym Uczniom 4 zagadnienia (tematy) i 4 rysunki do egzaminów ustnych. Dzięki temu będziecie mieli równy miesiąc na przygotowanie się do egzaminów ustnych.
O szczegółach dotyczących egzaminów, zakończeń i rozdania certyfikatów będziemy informować Was sukcesywnie i na bieżąco.
Grupy Kids Club pracują do końca czerwca bez egzaminów.
KWESTIE ORGANIZACYJNE NA ROK SZKOLNY 2020/2021
Wszyscy Uczniowie Perfektu otrzymają na maile formularze aktualizacji danych, deklaracje zapisów, cenniki, warunki promocji oraz wszystkie inne niezbędne informacje dotyczące przyszłego roku szkolnego. Będą one również dostępne i możliwe do pobrania na naszej stronie internetowej www.sjo-perfekt.pl.
Skany lub zdjęcia wypełnionych deklaracji zapisów oraz formularzy aktualizacji danych można będzie przesyłać na maila szkola@sjo-perfekt.pl lub dostarczać do biura osobiście. Ponieważ na razie wstęp do szkoły jest ograniczony, osoba która chce coś załatwić w biurze osobiście umawia się telefonicznie na załatwienie sprawy i przychodzi w ustalonym terminie.
Jeżeli Rodzice chcą otrzymywać informacje z Perfektu i prace domowe swojego dziecka na swój email, a nie na email Ucznia, to koniecznie muszą nam dosłać swój osobisty adres mailowy.
W PRZYSZŁYM ROKU SZKOLNYM BĘDZIEMY PROWADZIĆ ZAJĘCIA SYSTEMEM MIESZANYM. Zajęcia będą prowadzone jak wcześniej z Uczniami w salach z możliwością dołączenia do zajęć danej grupy on-line Uczniów nieobecnych lub Uczniów z odległych stron. Dzięki temu ci, którzy nie będą z różnych przyczyn mogli pojawić się w sali zajęć osobiście, będą mogli w pełni korzystać z zajęć on-line. Dostosujemy sale na potrzeby takich zajęć. Co więcej postaramy się zapewnić taką możliwość również w czasie zajęć Perfektu w szkołach podstawowych i innych filiach zamiejscowych.
BRYKOLANDIA I PÓLKOLONIE
Przygotowujemy się do otworzenia Brykolandii i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli wznowić organizację urodzin oraz półkolonii „Letnie Wybryki”. W tym roku, jeśli sytuacja nam pozwoli, zorganizujemy 2 turnusy jeden w lipcu i jeden w sierpniu. Czas zawieszenia funkcjonowania wykorzystujemy na remont i odnawianie Brykolandii oraz jej doposażanie.
O szczegółach dotyczących półkolonii w Brykolandii będziemy informować już wkrótce.
DZIĘKUJEMY WAM ZA DOTYCHCZASOWĄ WSPÓŁPRACĘ
A JEŻELI MACIE POZYTYWNE UWAGI DOTYCZĄCE NASZYCH DZIAŁAŃ
PODZIELCIE SIĘ SWOIM KOMENTARZEM LUB POLUBIENIEM NA NASZYM FACEBOOKU
JEŚLI MACIE JAKIEŚ INNE UWAGI
PROSIMY NAPISZCIE NA ADRES