Komunikat informacyjny nr 9 Szkoły Języków Obcych Perfekt z dnia 05.04.2020 (niedziela)

 

1) Jeżeli jeszcze nie zainstalowaliście ZOOM na swoim urządzeniu, to zróbcie to niezwłocznie!

2) Aby zainstalować ZOOM otwieramy przeglądarkę internetową i wchodzimy na stronę https://zoom.us/download i klikamy niebieski guzik „download” pod napisem „Zoom Client for meetings” (Version 4.6.9). Wówczas w lewym dolnym rogu ekranu pojawi się prostokąt z pobieranym plikiem instalacyjnym ZOOM. Klikamy w ten prostokąt i akceptujemy wprowadzenie zmian na naszym komputerze. Następuje instalacja ZOOM na naszym urządzeniu i chwilę potem mamy otwarte okienko aplikacji ZOOM, gotowe do użycia.

3) Od dnia 06.04.2020 przechodzimy na platformę ZOOM. Zajęcia rozpoczynamy na SKYPE i czekamy, aż wszyscy uczniowie dołączą do zajęć. Lektor upewni się, czy wszyscy uczniowie mają zainstalowany ZOOM na urządzeniu i udzieli wskazówek jak zalogować się do ZOOM. Wskazówki będą pokazane na udostępnionym ekranie na SKYPE, a następnie wszyscy wylogują się ze SKYPE, wyłączą go i zalogują się na ZOOM.

4) Jeżeli grupa nie będzie przygotowana do przejścia na ZOOM, gdyż nie będzie miała zainstalowanego ZOOM, przejście na ZOOM nastąpi na kolejnych zajęciach. Nie chcemy bowiem tracić czasu zajęć na instalowanie ZOOM u uczniów, którzy jeszcze tego nie zrobili. BARDZO PROSIMY o poważne potraktowanie sprawy i przygotowanie się do zajęć poprzez zainstalowanie ZOOM i sprawdzenie stanu technicznego urządzenia: mikrofon, słuchawki i wyłączenie wszystkich innych aplikacji i gier!

5) Przed zajęciami zarówno na SKYPE jak i na ZOOM wyślemy do uczniów maila z linkiem, numerem ID zajęć i hasłem wygenerowanym w ZOOM. Prosimy jednak uczniów, aby logowali się nie przez link, ale przez okienko aplikacji ZOOM lub przez swoje konta SKYPE (jeśli zajdzie taka potrzeba). Chcemy przyzwyczaić uczniów do niekorzystania z linków, gdyż z linkami wiąże się wiele problemów technicznych na SKYPE.

6) Pamiętajcie, że przechodzimy na ZOOM, ale w razie jakichkolwiek problemów będziemy się przelogowywać płynnie na SKYPE, więc nie usuwajcie swoich kont na SKYPE.

7) Gdy grupa rozpocznie zajęcia na SKYPE i będzie w komplecie, podamy na czacie numer rozmowy na ZOOM i poprosimy, aby uczniowie zapisali te 9 cyfr, gdyż będą ZAWSZE używać tych samych cyfr do logowania na ZOOM do swojej grupy. Najlepiej, aby mieli je napisane na kartce przy komputerze, aby łatwo można było je znaleźć. Zapiszcie sobie również hasło „123”, które będzie jednakowe do wszystkich grup!

8) Gdy uruchomimy aplikację ZOOM, klikamy „Join a meeting” i po wpisaniu numeru zajęć (9 cyfr) wpisujemy swoje imię i nazwisko, a następnie klikamy „join”. Potem wpisujemy hasło „123” i klikamy „join meeting”. Następnie klikamy „Join with video” (jeśli mamy kamerkę) oraz „Join with computer audio”. Zoom pyta wówczas o zgodę na użycie kamery i dźwięku. Musimy to zaakceptować, gdyż w przeciwnym razie nie będzie nas słychać lub widać. Klik i już jesteśmy na zajęciach.

9) Do zajęć nie da się dołączyć na ZOOM dopóki lektor nie rozpocznie zajęć, dlatego prosimy, aby nie logować się przed ustaloną godziną zajęć.

10) Praca domowa oraz termin następnych zajęć będą wysyłane Uczniom na maile! Prosimy – sprawdzajcie zawsze swoją pocztę!

11) Pamiętajcie, że na ZOOM będzie dużo lepsza jakość pracy niż na SKYPE. Jednakże, jeśli mimo pracy na ZOOM będą Wam się zacinały obraz lub dźwięk, to pamiętajcie, że jest to wina albo Waszego Internetu, albo Waszego urządzenia. Poproście kogoś, aby powyłączał Wam na komputerach niepotrzebne aplikacje, które pracują w tzw. „tle”. Są to aplikacje, które uruchamiają się automatycznie w chwili włączenia komputera i spowalniają Wasz komputer, o czym nawet nie wiecie. To trzeba uporządkować, abyście w pełni mogli korzystać z zajęć.

12) Poproście, aby w czasie Waszych zajęć inni domownicy nie korzystali z Internetu na tym samym łączu.

13) Nie logujcie się wcześniej niż 5 minut przed każdymi zajęciami. Za każdym razem wyślemy Wam na maila link do zajęć, ale logujcie się przez numer zajęć (9 cyfr). Sprawdzajcie czy mail od nas nie wylądował w spamie.

14) Pamiętajcie jednak o terminach zajęć. Jeżeli nie będzie Was na zajęciach, po kilku minutach od rozpoczęcia zajęć dzwonimy do Was i przypominamy o zajęciach. Szanujcie jednak pracę naszych Techników i nie spóźniajcie się na zajęcia, aby nie musieli do Was niepotrzebnie dzwonić. Z góry dziękujemy za zrozumienie!

15) Dzwońcie do biura dopiero wtedy, gdy po rozpoczęciu zajęć macie jakiekolwiek trudności z dołączeniem do zajęć.

16) W czasie zajęć wyciszajcie mikrofony, gdy nie mówicie, aby nie było hałasu.

17) Wszystkie wiadomości i pytania techniczne wysyłajcie na maila szkola@sjo-perfekt.pl, a nie adresy poszczególnych lektorów.

18) W razie jakichkolwiek trudności technicznych dzwońcie pod numery: 509-417-303, 790-462-222, 792-861-111, 601-153-155.

19) Na Wasze skrzynki mailowe będziemy przesyłać materiały potrzebne do zajęć oraz komunikaty techniczne W DNIACH 11-13.04.2020 NIE MA ZAJĘĆ ON-LINE!